عدم تکرار حوادث صدر اسلام در انقلاب اسلامی ایران بخش اول

عدم تکرار حوادث صدر اسلام در انقلاب اسلامی ایران بخش اول

استاد دکتر محمدحسین رجبی_دوانی


🚦عدم تکرار حوادث صدر اسلام در انقلاب اسلامی ایران


#ویژه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

# بخش_اول 

📍سالروز پیروزی انقلاب خجسته و شکوهمند اسلامی ایران بر همه مردم شریف، مومن و انقلابی ایران و همه جویندگان حق و مظلومان جهان مبارک باد. 

📍انقلاب اسلامی ایران بعد از انقلاب عظیمی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پدید آورد و باعث نجات جامعه عرب در عهد آن وجود مقدس شد و آن ها را از ظلمت تاریکی به نور روشنایی رهنمون گشت، تا عصر ما قابل تکرار نبوده است. 

📍جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی ظهور و بروز پیدا کرد که مردم شریف، مومن و مذهبی ایران اسلامی زیر چکمه‌های طاغوت و عوامل استکبار به شدت تحقیر و تخریب می‌گشتند و انقلاب با حضور فعال مردم و حمایت از ساحت ولایت و مرجعیت و اطاعت از حضرت امام رضوان الله علیه به پیروزی رسید. متاسفانه در دوران صدر اسلام پس از رحلت پیامبر اکرم با خیانتی که به ولایت اهل بیت علیهم‌السلام صورت گرفت، دیگر حکومت حق در این جایگاه تحقق پیدا نکرد و ائمه ما علیهم‌السلام با وجود آنکه وظیفه بزرگ هدایت خلق و رهبری و مدیریت جامعه را خداوند برای آنها تدبیر کرده بود و به آنها اختصاص داده بود، اما به دلیل عدم لیاقت و قابلیت مردم (که آن ذوات مقدس را همراهی و اطاعت نکردند)، آن امامان همام در دوران امامت خود مظلوم واقع شده و ۲۵۰ سال حضور امامان بزرگوار در بین جامعه، متاسفانه منجر به تشکیل حکومت ولایی نشد. 

📍امامان ما انتظار داشتند که جامعه برای سعادت خود و جلب رضای خداوند (که سلامت دین و دنیا و آخرت آنها را تضمین خواهد کرد) به سوی رهبران الهی و امامان حق روی آورند و با همراهی و اطاعت از آنها هدایت و رستگاری خود را رقم بزنند. اما متاسفانه چنین امر مهمی حاصل نگشت. ولی به لطف خداوند در زمان ما وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به رغم توطئه‌های گسترده استکبار جهانی و خیانت‌های عوامل استکبار و خائنین در داخل کشور، آنچه که باعث شد انقلاب هم در زمان حیات حضرت امام رضوان الله علیه محفوظ بماند و هم در دوران پس از امام و در رهبری رهبر معظم انقلاب حفظه الله تعالی، حضور فعال مردم و ایمان و باور آنها به جایگاه ولایت بود.

📍مردم با احساس مسئولیت و ابراز ارادت به ولایت نگذاشتند حوادث صدر اسلام که برای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام پدید آمد و با کوتاهی مردم زمانه آن ذوات مقدس، از عرصه سیاسی به کنار زده شده و یا با قیام امام حسین علیه‌السلام منجر به شهادت آن وجود مقدس شد و امامان ما یک به یک در توطئه‌های دشمنان به سبب عدم همراهی مردم به شهادت رسیدند تکرار شود.

🔸در انقلاب اسلامی مردم بودند که نظام الهی را محفوظ داشتند و همه توطئه‌های دشمنان بیرونی و خائنان داخلی را یکی بعد از دیگری خنثی کردند...

#ادامه_دارد



دیدگاه‌ها (۱)

همیار رایانه

۲۲ بهمن ۹۶ ، ۰۸:۲۶

همیار رایانه (9099071728 )  پاسخگوی تلفنی سوالات و مشکلات رایانه، موبایل ، تبلت ، لب تاب، مشکلات اینستاگرام و تلگرام و ....

وبلاگ عالی  و مطالب آموزنده  و مفید  بود .

همیار رایانه پاسخگوی تلفنی سوالات ومشکلات رایانه وموبایل

شماره تماس  9099071728 

www.hamyarrayaneh.ir  سایت:

تلگرام : https://t.me/HamyarRayaneh

اینستاگرام :

https://instagram.com/_u/hamyarrayaneh


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

روایت تاریخ

احد سجادنیا

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار
bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان
Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین مطلب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی